Alla inlägg den 8 mars 2006

Av Bella - 8 mars 2006 19:23

Blä. Belli är sjukare igen. Har just vaknat från en två timmars tupplur och ändå är jag trött som ett djyr, ögonen går lixom i kors. Har feber och huvudvärk och grejer också. Och enorm smärta i ryggslutet. Och näsblod. Kort sagt är jag ganska ur form för tillfället och det sista jag känner för att göra är att läsa om elektroner i rörelse till provet imorgon. Jag fattar ingenting. Men måste man så måste man. Nu ska Belli surfa fram fakta om norrsken och astronomi innan hon ska ta en dusch och slänga sig framför My name is Earl med naturboken i knät. Vi hoppas på att hon inte somnar förren hon läst igenom kapitlet minst tre gånger till. Har vi otur somnar hon i duschen och drunknar. Vänta... sa jag otur? Jag menar om vi har tur. Håll tummarna för mig. Btw så älskar jag mina nya hörlurar som gör att jag kan lyssna på min underbara musik. Och nötnougaten vars smak framanar underbara minnen om lyckliga stunder. Och hostmedicinen som egentligen inte hjälper men som smakar rätt gott. Och min mjuka mörkblåa mysfilt som hindrar mig från att frysa ihjäl. Men mest älskar jag Bumbii som får mig att le och se små strimmor av ljus när allt är nattsvart och meningslösheten och ångesten klänger sig fast på ryggen. Du gör den lilla resten av mitt liv som är kvar värd att leva.

Ovido - Quiz & Flashcards