Alla inlägg den 2 mars 2006

Av Bella - 2 mars 2006 10:52

Utanför fönstret faller snön. Jag vill inte. Inte mera snö. Kan inte bara någon uppfinna ett gigantiskt element och smälta bort skiten?Jag är trött på att pulsa genom en halvmeter snö varje morgon bara för att komma till snuskskolan, på att inte kunna ha mina små fina kjolar och söta linnen för att det är så äckligt kallt. Jag vill ha sommar med jordgubbar, grillpartyn, smaskiga drinkar på Trädgårn, varma sommarkvällar och solvarma kyssar, jag vill ha allt! Och det är nu!

Av Bella - 2 mars 2006 00:34

Jag vill vara ängeln utan förflutet.Jag vill skära bort minnena, klippa bort dem.Jag vill vara utan.Jag vill vara hon som står i nuet utan att ha tagit några steg dit.Hon som försvinner från nuet utan några steg bort.Hon som aldrig var eller kommer vara.Hon som bara är.Men jag är rädd för nuet.Mest av allt är jag rädd att det förflutna är nuet.Jag vill vara friheten.Jag vill vara ängeln utan förflutet.Är jag ängeln utan förflutet nu?Är jag ängeln utan förflutet nu?Är jag...?Nej. Jag är ängeln utan framtid.Med sönderskurna armar och regn i ögonen.Men om man dödar ängeln utan framtid är det då ängeln utan förflutet kommer?Ängeln utan förflutet kanske är döden...- Vingklippt ängel - Berny Pålsson

Ovido - Quiz & Flashcards