Direktlänk till inlägg 31 oktober 2006

Helt fucking underbara rysningar

Av Bella - 31 oktober 2006 01:08

Yay! Har just sett den enda skräckfilmen som någonsin fått mig att bli riktigt rädd. Silent Hill.Själva historien i filmen är patetisk och väldigt förvirrande men det är inte den som gör filmen så totalt fängslande.Det är miljön i filmen som gör den värd att se. Det är den som får håret att resa sig i nacken.Den är helt är underbart mardrömslik. Mängder av hängande kroppar, rost, blod, industriljud och totalt jävla mörker. Inte ett enda uns av logik existerar. Fy fan vad vackert. Jag låter brutalt grotesk nu men, jag älskar det! Men utan de underbara miljöerna och de (ibland) brutalt bra effekterna skulle filmen vara värdelös, det är för mycket mamma-springer-omkring-och-letar-efter-sin-unge, och slutet är väldigt förvirrande om man inte spelat SH-spelen. Vilket jag inte gjort, fick Googla för att få lite klarhet i allt. Men trots det så får Silent Hill 8 av 10 B:n.What can I say? Jag är svag för groteska mardrömsfilmer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 18 mars 2008 16:33

    Herregud vilken dag. Skolan är verkligen jobbig ibland. SÅ mycket att göra och så lite tid. Har iaf ingen håltimme imorgon då jag ordnat så jag slipper svenskan. Det är skönt.   ...

Av Bella - 17 mars 2008 17:52

Helt otroligt hur segt blogg.se är. Hur svårt kan det vara?? Fixa det. Annonsörerna kan ju inte tycka så bra om att deras annonsplats strular JÄMT. ...

Av Bella - 17 mars 2008 15:11

    Nu får det fan ta och sluta!     Förresten. Fortsätt tävla!       Nu ska jag röka sen har jag prov. Ciao ...

Av Bella - 17 mars 2008 15:06

  Han gick.    Yay.   Nu ska det bara sluta snöa också.

Av Bella - 17 mars 2008 14:49

  Nu har fanskapet bakom gått över till melodifestivallåtar.   Det är han eller jag.       ...

Ovido - Quiz & Flashcards