Alla inlägg den 2 mars 2007

Av Bella - 2 mars 2007 17:29

Bumbii bangar på Otten ikväll. hon är för gammal säger hon. pfft.men då vet inte jag om jag ska gå heller. har inte riktigt bestämt mig än.vill träffa Mr.Pimp och jag vill dansa.och jag vill inte sitta hemma och sakna.isf är det bättre att dricka sig modig och dansa bort sorgen ur hjärtat.

Av Bella - 2 mars 2007 17:23

Goodbye to youGoodbye to everything I thought I knewYou were the one I lovedThe one thing that I tried to hold on toOoh, And it hurts to want everything and nothing at the same timeI want what's yours and I want what's mineI want youBut I'm not giving in this time

Av Bella - 2 mars 2007 13:38

Dina aktier sjunker när du visar dig intresseradNär ett förhållande har tagit slut är det kört – om det var tjejens beslut. Oavsett om man var på dejting- eller officiellt ihop-stadiet. Är det killen som har gjort slut kan han oftast återuppliva förhållandet. Han får anstränga sig, gulla fram och tillbaka och leka Baywatch. Slutligen kommer mun-mot-mun metoden att väcka liv i relationen. När hon gillar dig behöver du bara luta dig tillbaka och låta autopiloten sköta allt. Du behöver inte förföra, vara skarpt klädd, bjuda på middag eller komma med blommor and shit. Hon dreglar över dina högst ordinära muskler och garvar åt dina skämt – även de mediokra. Hon VILL ha dig. Du kan vara den orakade, slarviga kille med huvudet i arslet som du vanligtvis är, utan att få minuspoäng. Det är bara dumt att anstränga sig då. Softa, gå runt och klia dig på pungen i stället: hon har positiva glasögon på sig och kommer att finna allt som du gör ”gulligt”. Om intresset har svalnat kan du dock glömma kommentarerna om fast häck, snygg käklinje eller muskler. Då ringer hon inte för att prata i två timmar om allt och inget, utan du ringer och hon svarar inte. Eller så svarar hon bara för att säga att hon är på väg någonstans och inte hinner prata. Om du hamnar där, kompis: glöm mun mot mun-metoden. Då är det bara dödshjälp som gäller. Ryck ut sladden. Slit tag i fallskärmen. Fly för livet. Jag vet, ”hoppet är det sista som dör”. Eller som Churchill sa: ”ge aldrig, aldrig, aldrig, upp”. ”We shall never surrender”? Det sa japanerna också 1945 – tills Hiroshima och Nagasaki grillades. Romantiskt intresse ska komma av sig självt. Finns det inte där frivilligt kan det aldrig manas fram. Faktum är att ju större intresse du visar desto mer sjunker dina aktier. Att jaga henne är det sämsta du kan göra. Sitt för guds skull inte hemma och tänk på henne. Ring polarna. Gå ut. ”RAUS!” Ring alla tjejer som du någonsin har fått mobilnummer av och charmbomba dem. Det osexigaste som finns är när någon som man har pissljumma känslor för jagar en. Du vill inte vara den personen. Det är som att kämpa mot årstiderna. Om det först är sommar och härligt, och sedan ”hoppsan vad kallt och jävligt det blev”, så är det bara en dåre som fortsätter gå runt i t-shirt och försöker övertala vädermakterna att värma honom. Vem tjafsar med stranden under en oktoberdag? ”But why?! Du som var så härlig och inbjudande för tre månader sedan, vad hände?” Lika dumt är det att rannsaka sig själv. ”Gjorde jag något fel? Hur borde jag ha betett mig i stället? Vad kan jag göra för att hon åter ska vilja ha mig?” Inget fel på självobservation, men oftast är det bara acceptans som gäller. I stället för att ropa ”banzai!” och leka kamikaze tills hjärtat blivit ausgebombt bör man ha visdom nog att backa. Vi killar är resultatinriktade och GÖR saker för att komma någonvart. Vi är uppfostrade till att tro att resultat och ansträngning alltid hänger ihop: ”No pain, no gain.” I kärlek gäller inte de naturlagarna. Säg adjö till gravitationen som höll dig tryggt på plats. I förälskelsens snåriga skog kan du få allt utan ansträngning, eller kamma noll trots allt slit. Det är lättare att sparka liv i fredsförhandlingar mellan Israel och Palestina än att få någon att känna kärlek ”on demand”.Nima Daryamadj

Av Bella - 2 mars 2007 12:01

jag andades frihet och lycka en stund igår. och trots att jag glömt bort hur man dansar, och trots att en liten del bara ville lägga sig ner och dö så tror jag att jag faktiskt log på riktigt när jag fick träffa Mr.Pimp it's been far to long! har saknat honom g r y m t mycket. men jag får helt klart skylla mig själv, jag valde att vara lojal mot N som behandlade mig som skit, istället för att vara det mot Mr.Pimp som aldrig har gjort annat än tagit hand om mig och försökt skydda mig mot farliga saker. som typ N och Mr.Drugdealerdå sket jag i hans råd.och jag fick betala dyrt för det.men nu har jag lärt mig min läxa.never again.och snälla någon, skjut mitt ex. inte N. han förtjänar det helvetet han lever i. men Långben. GAH. han har börjat trakassera mig igen. there is no end to the samtal och sms! hela tiden. pallar inte.nu måste jagdammsugastrykadiskastäda rummetom jag överhuvudtaget ska ha en chans av att få gå ut ikväll med. och det vill jag.[Bumbii, if you read this, por favor! join me! vi kan dansa bort alla svarta tankar och skratta åt livets demoner tillsammans.]så alltså måste jag sluta blogga.nu.

Ovido - Quiz & Flashcards